Mazda CX-30: чи коштує компактний кросовер своїх грошей
Mazda CX-30: чи коштує компактний кросовер своїх грошей
27.12.2021

Той факт, що українці дедалі частіше обирають кросовери, цілком обґрунтований та логічний. Враховуючи наш клімат та стан доріг, повнопривідні моделі цього класу повністю здатні закрити потреби наших громадян. Тим більше, що і ринок надає більш ніж широкий вибір: від бюджетних китайців до представників преміального сегменту.

Якщо з попитом на середньо- та повнорозмірні моделі все зрозуміло, то клас компактних позашляховиків українці лише починають відкривати. Багато хто не розуміє, навіщо платити за мінімум простору максимум грошей, і що потім робити з перепродажем. Спробуємо розібратися на прикладі вже досить популярного міського кросовера японського виробництва Mazda CX-30, чи варті уваги такі авто, яка ціна питання і що модель пропонує порівняно з найближчими конкурентами.

Позиціонування кросовера

Компакт-кросовер Mazda CX-30 – далеко не ідеальний автомобіль. У ньому трохи за мірками кросоверів місця, він не найкомфортніший, не ідеально тихий і досить дорогий. По суті, це золота середина між великим CX-5, на який далеко не всі знаходять гроші, та стильною іграшкою СХ-3.

m2-1.jpg

Хоча, за змістом, це практично та ж «трійка», а за розмірами навіть компактніша від популярного хетчбека. Моделі ділять одну платформу, та їх габарити різняться. Параметри кроса:

·      довжина – 4395 мм (на 65 мм менша за Mazda3);

·      колісна база – 2655 мм (на 30 мм менше);

·      висота – 1540 мм;

·      кліренс – 180 мм.

По суті, ви отримаєте ту ж зовнішність, ту ж платформу, майже ті ж розміри, технічну та опціональну начинку. Відмінностей з Mazda3 рівно три: піднятий кузов, повний привід і щедрий обвіс із нефарбованого пластику. Якщо порівнювати компактний кросовер з CX-5, він програє «старшому братові» 15,5 см у довжині та 45 мм у колісній базі.

m2-2.jpg

СХ-30 підійде тим, хто шукає компактний міський автомобіль та кому не потрібен просторий задній ряд та величезний багажник. 150-сильного двигуна по місту цілком вистачає. Повний привід є, проїхати по нерозчищеному від снігу дворі цілком реально. При цьому в «тридцятці» є все те саме обладнання, що і в CX-5: аудіосистема Bose, проекційний дисплей, адаптивний круїз і навіть люк.

Щодо салону, тим, хто бачив зсередини Mazda3, інтер’єр кросовера одкровенням не стане: вони майже ідентичні. Тут також добротні матеріали обробки, які приємно чіпати і відчувати, хоча дорожнеча і не помітна, оскільки стилістичний інтер'єр скромний. Peace of mind – це про відсутність відволікаючих факторів та дискомфорту. Нічого зайвого перед очима, лаконічний дизайн приладів та інтер'єру, продумане розташування екранів та клавіш, зручна посадка.

m2-3.jpg

Сидіння тут слід відзначити окремо. Хребет оптимально фіксується щодо положення тазу та стегон, що дає надійну опору та знижує навантаження на спину. Бадьорість після дальньої дороги гарантована.

Комплектації та ціни

На українському ринку кросовер доступний з 2,0-літровим мотором потужністю 150 кінських сил із технологією відключення частини циліндрів та так званою м'якою гібридною технологією M Hybride. У парі з двигуном працює 6-ступінчаста АКПП.

На українському ринку Mazda CX-30 пропонується у трьох комплектаціях:

·      Style – початкова, хоча цілком багата комплектація, з цінником від 724 100 грн. Доступна тільки в моноприводному виконанні і включає: світлодіодні фари, мультимедійну систему з 8,8-дюймовим екраном, підтримкою Apple CarPlay/Android Auto, клімат-контроль, підігрів передніх сидінь, керма, датчики світла та дощу, аудіосистему з вісьмома динаміками , 16-дюймові литі колісні диски, 2-зонний блок клімат-контролю, проекцію на лобове скло, круїз-контроль, кнопку запуску двигуна, камеру заднього виду, передні та задні датчики паркування, сім подушок безпеки, ABS+DSC+EBD;

·      Executive із можливістю вибору повного приводу. За 793 100 гривень покупець отримує електропривід настройок сидіння водія з пам'яттю, салонне безрамне дзеркало заднього виду з авто-затемненням, електропривід дверцят багажника, шкіряний салон;

·      Premium CX-30 – виключно повнопривідна комплектація вартістю від 925 700 гривень. Тут 18-дюймові колеса замість 16-дюймових, безключовий доступ, проекційний дисплей, електропривод сидінь із пам'яттю положення та камера заднього виду.

m2-5.jpg

Незалежно від комплектації, доведеться доплатити за пакет опцій, якщо захочеться підігрів керма, зони спокою двірників, безключовий доступ, електропривід задньої двері та зовнішнє дзеркало з боку водія з автозатемненням. Навіть у топовій комплектації сидіння обшиті тканиною, щоб отримати шкіряний салон, доведеться також докуповувати пакет опцій.

Конкуренти Mazda CX-30

Враховуючи ціни японського компактного кросовера, варто вивчити його основних конкурентів. Враховуючи клас, в якому представлена модель, конкурентів у неї багато. Прямих і непрямих конкурентів набереться з два десятки: Citroen C3 Aircross, Citroen C5 Aircross, Honda HR-V, Hyundai Creta, Hyundai Tucson, Haval H6, KIA Sportage, Mitsubishi Eclipse Cross, Mitsubishi ASX, Opel Grand , SKODA Karoq, Subaru XV. Плюс очікувані зміни генерацій Peugeot 2008, Nissan Juke, Ford Puma.

Якщо все ж таки звузити коло за схожими технічними характеристиками, можна назвати VW T-Roc, Toyota C-HR, Mitsubishi Eclipse Cross, Subaru XV. Тобто за ті ж гроші можна купити не менш яскраві та стильні кросовери.

На відміну від більшості конкурентів у сегменті, CX-30 пропонує підйомні двері з електроприводом. Навантажувальний отвір низький і він великий, тому речі зручно складати. Об'єм багажника Mazda CX-30 складає 422 л. Це менше, ніж у CX-5 (477 л), але більше ніж у CX-3 (350 л) або Toyota C-HR (290 л). Хоча у CX-30 немає запасного колеса, а в багажнику є лише ремкомплект. Щоб зробити більше місця на другому ряду, спинки сидінь встановили на 3 градуси ближче до вертикалі, ніж на CX-5. При цьому підлога тут нижча, а стеля вище, ніж попереду.

Японський виробник обіцяє, що у CX-30 – найкраща керованість у сегменті. Потрібно погодитися, що інженери бренду попрацювали добре: кермо має електропідсилювач, він дуже чуйний, з різкою реакцією. Від автомобіля з такою зовнішністю очікуєш на гоночний старт, але повнопривідна версія розганяється до 100 км/год за 10,4 с. На низьких оборотах відгук двигуна плавний та спокійний. Завжди можна увімкнути режим Спорт. Поєднання спорт-режиму, системи стабілізації та гальм дозволяють цьому кросоверу бути машиною, якою цікаво керувати.

Що стосується звукоізоляції, японці стверджують, що це одна з тихих машин у класі. І на рівному асфальті справді досить тихо. Що стосується економічності та екологічності, то CX-30 може похвалитися системою деактивації двох циліндрів, яка включається, коли авто їде з постійною швидкістю, та система автоматичної зупинки та запуску двигуна, коли зупиняється на світлофорі. Крім того, на автомобілі є м'який гібрид, який рекуперує енергію.

Що стосується витрати кросовера, то модифікації з переднім приводом заявлений витрата 6,8 л. у місті та 4,8 л. - на трасі. Топова версія з можливістю відключення двох циліндрів із повним приводом заявлена витрата 7,3 л. по місту та 5,3 л. - на трасі. Тобто. повний привід додає лише 0,5 л. на 100 км.

Що також важливо відзначити, у Мазди недешеве техобслуговування. Дешевше обслуговуються навіть Toyota RAV4 і преміальний Volvo XC40.

Кросовер Mazda CX-30 навряд чи стане абсолютним лідером класу. Аж надто велика конкуренція і є сильні суперники, бракує низької ціни та широти вибору версій, є огріхи та зауваження. Хоча якщо вам потрібно все, що є в CX-5, але його розмір великий, то CX-30 - ідеальний варіант.

Повернення до списку


Запропонувати ставку
Заповніть необхідні дані
Купити зараз
Заповніть необхідні дані
Розрахувати ціну під ключ
Заповніть ваш номер телефону та розрахунок вартості прийде вам в Viber
Купити аналогічний варіант
Заповніть необхідні дані