Mazda 6 сміливо можна назвати одним з найстильніших та найелегантніших представників D-класу, хоч і найменшим. Навіть той факт, що японці випускають седан в актуальному поколінні ще з 2012 року, багато про що говорить. Востаннє концерн проводив легкий рестайлінг ще в 2018 році, і тепер освіжив модель, запропонувавши покупцям модифікацію з турбомотором.
Японський седан завжди вирізнявся гарною динамікою та слухняністю в управлінні в порівнянні з найближчими конкурентами, але потужності йому явно не вистачало. І ось тепер оснащення 231-сильним турбодвигуном можна назвати найважливішою зміною на тлі останніх оновлень. Що вийшло в результаті, і як змінився добре знайомий усім седан Mazda6, розберемося у нашій статті.
Зовнішність «зарядженої» Turbo-версії
Зовні Mazda 6 змінилася ще під час рестайлінгу у 2018 році, хоча глобального перегляду позиціонування не відбулося. Оновлення дозволили «шістці» зміцнити свої позиції, наростивши перевагу над рештою представників D-класу. Виробник підняв ціни, хоча це було цілком обґрунтовано – якість матеріалів обробки та рівень виконання на порядок вищий, ніж у однокласників від Toyota, Ford та навіть Volkswagen.
Щодо нової Turbo-версії, то зовні вона не відрізняється від дорогих комплектацій звичайних 2,5-літрових атмосферних модифікацій. Перед нами той самий стильний майже 4,9-метровий седан, колісна база якого перевалила за 2,8 метра. Але Mazda6 всім своїм виглядом випромінює динаміку, завдяки розвиненим «стегнам» колісних арок, а стильний дах маскує чималі розміри. Звичайно, виробник міг би хоча б додати спойлер на кришці багажника або логотип зі звичним позначенням Skyactiv-G, але ні. Відрізнити турбо-шістку можна хіба що по 19-дюймових дисках, хоча топові комплектації звичайної версії можуть опціонально оснащуватися такими.
Немає змін і будь-яких натяків на турбо-версію також і в салоні. Але, як писалося вище, в автомобілі майже преміальне оздоблення і максимальне відчуття якості. Спокійний класичний дизайн підкріплений безліччю традиційних кнопок та перемикачів. Багато поверхонь мають металізоване покриття, яке приємно натискати, користуватися, торкатися.
Сидіння оббиті шкірою наппа, у переднього ряду є підігрів та вентиляція, але відсутня розвинена бічна підтримка. Якщо порівнювати зі Skoda Superb та Toyota Camry, то Mazda6 навряд чи підходить для їзди з водієм, оскільки ззаду не так багато запасу простору для ніг та по висоті. Але, ззаду також є обігрів і дефлектори. Все-таки, японський седан – це швидше автомобіль для водія. А тепер із турбованим мотором стане таким ще більше.
У Mazda6 досі стара мультимедійна система, хоча працює вона швидко і стабільно. Але все ж таки в тій же Mazda3 вона виглядає більш сучасно. З чим доведеться змиритися, так це з тим, що автоматична шторка на задньому склі «забуває» піднятися, коли ви починаєте рух уперед, і що навіть у найдорожчій комплектації немає вже здавалося б базової зарядки бездротової для смартфона. Добре, що є Apple CarPlay/Android Auto.
На тлі відмінного салону багажник виглядає посередньо. Невеликий навантажувальний отвір та відсутність гачків, зате досить великий корисний об’єм і кілька ніш. А ось запаски так і не з’явилася, водій може розраховувати лише на ремкомплект із герметиком та компресором.
Двигуни: атмосферні та турбовані
Інженери Mazda вдалося максимально збільшити ступінь стиснення, підняти тиск безпосереднього упорскування палива, переробити конструкцію поршнів та випускного колектора та зробити ще низку технологічних доробок. У результаті вдалося підняти питому потужність, утримавши витрата в осудних межах.
Незважаючи на побоювання щодо надійності атмосферних двигунів, вони зарекомендували себе дуже непогано. Найголовніше не економити на маслі, паливі та сервісному обслуговуванні. Але без турбіни в сучасному автомобілебудуванні обійтися все ж таки непросто. Хоча, якщо згадати, у компанії раніше вже була така модель – Mazda 6 MPS (2005-2007), яка оснащувалась 2,3-літровим мотором, видавала 260 кінських сил та їхала до першої сотні за 6.6 секунд. Але це трохи інша історія.
У розробці турбованого SkyActiv японські інженери використовували той же атмосферний блок 2.5, тільки зробили його з алюмінію, оснастили турбіною і провели ряд доробок:
· знизили рівень стиснення до 10,5:1 замість 13:1;
· зробили для турбоверсії спеціальний випускний колектор;
· турбіну встановили так, щоб мінімізувати затримку її спрацьовування;
· розробили спеціальну систему каналів Dynamic Pressure Turbo, яка використовується на малих обертах та підвищує тиск наддуву;
· додали масляний насос збільшеної продуктивності з приводним ланцюгом та окремим радіатором охолодження.
Все це в комплексі дозволило збільшити потужність двигуна на 37 кінських сил до 231 сили та 420 Нм пікового моменту. Коробку залишили незмінною – 6-ступінчастою на гідромеханіці.
Драйв, керованість та розхід палива
Турбодвигун працює рівно і нечутно, втім, шумоізоляція салону загалом виконана на дуже високому рівні. Багато хто в цьому плані порівнює Мазду з Lexus ES.
Педаль газу тут дуже чуйна і чуйна, швидко відгукується на натискання, тому потрібно бути готовим, що трохи сильніші натискання закінчуються ривками. Щоб плавно рушити, потрібно бути дуже обережним. Тут також варто відзначити, що у турбованих Mazda6 немає системи Start/Stop.
Підвіска і кермо налаштовані точно так, як і в Mazda з атмосферним мотором. Тобто підвіска непогана, але дрібниця все ж таки відчувається. На українських дорогах варто бути на чеку, надто невеликий дорожній просвіт і довге тут переднє звисання. У міському потоці седан їде легко і плавно, при цьому на випередження або обгін виходить легко, варто лише сильніше притиснути педаль. Керованість також на гідному рівні: впевнене проходження поворотів, точне кермо. Зупиняється Mazda6 лінійно та прогнозовано.
Щодо витрати, виробник заявляє 10.7 л/100 км по місту, хоча з нашим трафіком не варто очікувати менше 11,5 л. За містом легко можна вкластися за 8 л/100 км.
Комплектації та конкуренти
Турбомотор покладено Mazda6 тільки у двох топових комплектаціях – Premium+ та Top+. Цінник першої стартує від 38500 доларів, другий - від 40200 доларів.
Комплектація Top+ включає:
· салон у преміальній шкірі наппа;
· у матеріалах обробки присутні штучна замша та натуральне дерево;
· адаптивний круїз-контроль;
· систему запобігання зіткненням заднім ходом.
Салон Premium+ оббитий простою шкірою. В іншому комплектації не відрізняються: матричні фари, датчики сліпих зон, система утримання в смузі, передні та задні паркувальні датчики, 19-дюймові диски.
Головний конкурент турбованої «шістки» – Toyota Camry 3.5 V6. Хоча за ціною навряд чи вона поступається Mazda. Volkswagen Passat у найвищих комплектаціях дорожчий, як і Skoda Superb. Ще один дуже несподіваний конкурент Infiniti Q50.
У будь-якому випадку, хоча атмосферні модифікації непогано продаються, є велика частка людей, яким потрібна динаміка, що можна порівняти з моделями Volkswagen Group. Тому турбована «шістка» - це для Mazda ковток свіжого повітря. Але навряд чи справжніх фанатів Volkswagen і Skoda вдасться переконати, що японська філософія може стати гідною альтернативною.