Через погіршення екологічної обстановки тренд електрифікації автомобільного ринку підтримують все більше країн і брендів. Про повну заборону в найближчі роки продажі нових авто з класичними моторами внутрішнього згоряння вже заявили Великобританія, Данія, Сінгапур. Деякі відомі концерни також в своїх стратегіях на найближчі 5-10 років запланували істотне скорочення випуску машин з ДВС і збільшення кількості електричних моделей.
Україна також хоче наслідувати їхній приклад. Міністерство цифровий інфраструктури спільно зі своїми відомствами заявили, що готують проект поетапного заборони ввезення в країну транспорту різних категорій, оснащеного класичним двигуном. Орієнтовні дати зміни правил ввезення та реєстрації таких машин:
- заборона ввезення старих авто з дизельними моторами - 2028 рік, нових - 2033 рік;
- заборона ввезення старих авто з бензиновими ДВС - з 2033 року нових - з 2038 року.
У планах чиновників також заборонити використання автобусів з традиційними моторами, але поки це категорію в нові правила не включать, як і гібриди і плагін-гібриди. Звичайно, щоб говорити про подібні заборони в нашій країні для початку потрібно зробити багато для розвитку електричного транспорту та інфраструктури.
На початку березня 2021 року в Україні зареєстровано близько 26 тисяч електромобілів. При цьому 90% зарядних станцій - це станції змінного струму з повільною зарядкою. Міністерство інфраструктури вже заявило про те, що незабаром буде створено мережу швидкісних зарядних станцій для електрокарів з точками на ключових автошляхах держави.
Також Верховною Радою вже прийняті законопроекти №3476 і №3477, спрямовані на стимулювання вітчизняного виробництва електромобілів. Паралельно планується приймати і інші заходи - вводити податкові канікули, пропонувати митні пільги при ввезенні електрокарів.